Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

ärtpizza? och tvättning

Håller på att tvätta för fullt nu, men jag fixar det så gott som själv eftersom J drog iväg på gymmet. 
Helt fel tid om jag får bestämma. Mitt i middagstid och allt. Så jag gjorde allt en pizza och åt själv, så får han äta när han kommer hem. 
Det blev en specialpizza med skinka, kantareller och ärtor :p Kanske inte låter så gott, men jag var vrålhungrig och det blev lite plock :p Blev så sugen på ärtor tidigare idag så då gatt jag ha dom på pizzan. 

Får hoppas det blir en lugn kväll. Är inte direkt sugen på att göra nånting. 
Imorn ska jag iaf på läkarbesök på förmiddan och sen blir det nog inte så mycket. Åker till r-fors och jobb igen.
Ska ta med mig alla bebiskläder som jag har här hemma så kan jag tvätta dom hemma hos mamma. Hon har tydligen tvättat dom kläder som jag hade där redan och nån filt som jag hade när jag var mindre. 

Måste fixa skötväskan i veckan. Fick syrrans gamla och den var lite trasig på nå ställen som förhoppningsvis är lätt att sy till och laga. Sen ska väskan hem så småningom och packas. :) Oj så spännande. Har ingen aning om vilka kläder vi ska ta med. Fast har inte så mycket i 50-56 heller så det blir att fynda lite på loppisen som är i februari. Det är inte värt att köpa bara nytt. För det första är det inte ekonomiskt och för det andra så växer dom så fort i början. Sen om man ska ha extra ombyten så behövs det ju endel plagg. I värsta fall så måste man ju byta kläder 5-6 gånger på en dag, man vet ju inte. 

Måste snart ner i tvättstugan igen, känns inte alls lockande. :/ Får hoppas att alla underkläder i torktumlarn är torra så jag kan stoppa in alla handdukarna där istället. 
Borde egentligen starta en tvätt till. Har lite sängkläder, 2 mattor och nån enstaka handduk kvar. Men startar jag en till tvätt så hinner jag inte torka den innan min tid går ut.
Vill ha egen tvättmaskin och torktumlare!!!
Fast det varken ryms eller finns "uttag" till det här i lägenheten. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback