Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Fått massa ting gjorda :)

Idag har jag fått lite gjort. Det såg mörkt ut i morse för jag var så trött, men jag var tvungen att göra nånting. Så jag började med att försöka rensa avloppet i duschen. MEN, det finns ju inget där! Hur feun kan det vara "stopp"?? 
Känns inge bra, kanske får dra mig till affärn och köpa kaustiksoda sen och se om det hjälper då...
Sen har jag duschat och stökat bort julen. Det mesta i alla fall. Har kvar gardinerna i vardagsrummet med dom klarar jag inte att ta ner själv. Julgranen ligger i delar på golvet och alla tomtar och ljusstakar står samlade på skrivbordet. I sovrummet tror jag inte att jag orkat byta gardiner, dom är vinröda och inte speciellt juliga. I vardagsrummet tog jag mina vita genomskinliga gardiner som man knyter upp. Så dom hänger redan på plats. Funderar bara om det kommer se tråkigt ut med vita gardiner nu på vintern. Får vänta och se tills dom andra åker ner. 
Har satt upp ett par ljusblåa gardiner (och strykit dom) i köket. Blev faktiskt bra. Kom bara på att alla mina nålar ligger i r-fors så dom är lite för långa just nu. Har kastat bort en blomma som var död, men som jag hade hoppats på skulle få livskrafter igen :P En av mina orkidéer har slagit ut lite grann idag med. 
Har fixat fram lite nya ljus på vardagsrumsbordet, som jag fick i julklapp. 
Skulle egentligen ha dammtorkat lägenheten, och dammsugit. Men tror det får bli i morgon. Måste vila en stund nu. 
Jag har även gjort 3 disktrasor nyss. Eller målat på dom. VI glömmer alltid bort vilken trasa som är till toan, dammtorkning och ute. Men kom på nu när jag skriver om det att jag inte gjorde en för dammtorkning, utan en för kök istället... Orkar inte dra fram det igen, så det får va. 

Funderar på om jag ska platta håret och få på mig lite smink så man ser mänsklig ut :p 
Har märkt att jag har blivit mycket varmare om kroppen. Jag går inte runt och fryser hela tiden. Idag har jag till exempel på mig shorts, och det känns bra. Händerna har börjat svälla lite grann när jag blir varm, vilket är rätt ofta. Det känns typ som när jag åt jättemycket kortison i början av sjukdomen. 

Lillan ligger och sprattlar just nu, jättemysigt :) <3
Efter helgen har vi gått 30 fulla veckor och går in i vecka 31!! NEDRÄKNING!!

Undrar vad man ska hitta på ikväll. Känns som vi borde åka iväg på bio, men jag känner inte för att vara i folksamling nu innan onsdag. För jag måste verkligen vara frisk då! Annars kommer dom skjuta upp gastron, och då vet man ju aldrig när det blir. 
Jag har inte funderat ut någon middag heller. Känner att jag borde äta nåt som är snällt mot magen, typ kokt mat. Har märkt att jag är hungrig nästan hela tiden nu med, och J säger att jag har nånting i munnen typ hela tiden. Haha. Jag behöver gå upp några kg till med, tänker ju på lillan. Men hon tar ju så mycket hon behöver, och jag håller inte direkt igen på mat. 

Oj vad mycket text...Jag måste bli bättre på att ta bilder tror jag :P 
Digitalkameran har nog inte varit laddad på 7-8 månader. Skärpning. 

Nä nu ska jag slappna av en stund.
<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback