Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Food

Nu har mamma och pappa varit här. 
Fast vi har typ spenderat all tid på strömpilen. 
Sen kunde jag handla på Maxi och det var ju uppskattat. Fast jag hatar att storhandla, men fick det rätt billigt ändå :) Trodde det skulle gå på betydligt mer. Det är så bra att det finns många alternativ när man handlar på större butiker. Man kan välja billigare märken och många varor har kampanjpriser :) 

Nu har jag pären på spisen. Min gulliga mor hade med sig lite renskav som vi tänkte äta nu till middag. 
Jag har ju aldrig provat göra det själv. Har haft kött för det i frysen för väldigt länge sen, men gav tillbaka det eftersom jag aldrig gjorde det :P

Sen har vi köpt en frys. Så nu ska vi rymma lite mer mat, och glutenfritt. Kommer bli perfekt sen när vi ska börja frysa ner barnmat. För jag har inte tänk köpa bara burkmat. Nejnej, våran unge ska få äta samma mat som oss fast utan salt och peppar, och att det är kört i mixern till purré. Tror vi kan spara in pengar på det faktiskt så :) 

Ikväll är det väl solsidan på tv..? Då måst vi se det. 
Kanske blir en tripp ner på statoil sen med, eftersom J har pratat om popcorn hur länge som helst nu. Men jag tycker inte om det så jag köper det aldrig. Eller, jo jag äter om nån gör. Men det är inget jag blir sugen på och går och fixar själv. 

J är lite "besviken" på mig. Han vill så gärna fara och äta hamburgare på Frasses/Max, men jag är aldrig sugen på sånt längre. Han förstår inte varför jag är mer sugen på ärtor och broccoli och inte på fet mat. Han säger att jag är tväremot alla andra gravida :P
Men alla får väl sug efter vissa saker, och jag äter ju hellre mer nyttigt än onyttigt. :)

Nä nu måst jag kolla pären.
<3 Vi längtar efter dig!

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback