Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Fortfarande knip

Gårkvällen var lagom jobbig på jobbet. Det gjorde ont att röra sig det minsta så jag försökte sitta stilla. Magknipen ville verkligen inte ge med sig.
Trodde jag skulle kunna sova mig igenom detta i natt, men kroppen sa något helt annat. Jag gick isäng vid 22-tiden och startade en film och pratade lite med älsklingen i telefon. Sen låg jag och snurra fram och tillbaka, inget var bekvämt. Fick sammandragningar varje gång jag försökte vända mig. Blir jättekissnödig varje gång jag får en sammandragning med så jag springer på toa med. Börjar ligga och tänka på en hel del saker helt i onödan. Sen blir man stressad när man ser att klockan går och man kan inte somna. Vilket såklart gör det ännu svårare att somna.

5.45 hör jag att mamma klivit upp och duschar. Det hörs väldigt tydligt när man har igång nå vatten eftersom rören står som öppet i mitt rum i källaren. Jag bestämde mig för att kliva upp och la mig på soffan istället.
8.20 hade jag tid hos tandläkarn, dom skulle bara kolla hur det går med bettskenan så det gick ju på 5 minuter men ändå. Jag hade just lyckats somna när jag var tvungen att åka iväg. Typiskt eller vad!?
Sen lyckades jag faktiskt sova ca en timme innan J ringde och väckte mig och lunchen närmade sig.

Magknipen sitter fortfarande i, men den är väldigt ojämn och det är inte lika mycket hela tiden. Det som kommer och går lite grann. Jag hoppas att det bara är nå gaser eller liknande så att det går över när som helst. För detta är jobbigt. Fast jag är ju inte uppsvälld i magen och inte förstoppad eller nånting så jag vet inte vad problemet är.
Lillan har då börjat med nåt väldigt kul. Hon trycker upp rumpan väldigt ofta och även ena handen och om man trycker tillbaka så känner man hur handen rör sig. Mysigt. Eller det måste vara rumpan och ena handen jag känner :p Fötterna känner jag väldigt tydligt med. Dom ligger på min vänstra sida, under revbenen och dom rörelserna känns väldigt tydligt, speciellt när jag ligger på sida :p
Längtar tills jag får hålla henne i famnen :)

Känner mig jättehungrig!!! Ändå åt jag massa lunch för en timme sen. Jobbigt värre, jag tror jag kommer lägga på mig en del kg nu den sista tiden som vi har framför oss. Fast hellre bara i slutet än mycket hela tiden :P Inga bristningar eller nånting har jag fått ännu heller, så jag håller tummarna för att få slippa dem :P

Nu hoppas jag att magknipen ska släppa så jag orkar jobba som vanligt ikväll.
Skulle inte vara dumt att orka sätta sig och sy lite grann heller.

<3
//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback