Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

korv med broccoli?

Jag har faktiskt gått igenom våran byrå idag. Tömde 3 av de mindre lådorna, så nu har vi en början med förvaring av barnkläder.  
Problemet är ju bara att man ska ha plats att lägga bort det andra. Men jag lyckades rätt bra tycker jag. Slängde en hel del trasig strumpbyxor med. Förstår inte varför dom ligger kvar och skräpar bara. Skärpning!
Lasse har vart en liten buse idag. Han tycker det är rätt spännande att vi flyttat om lite grann i sovrummet. Och han ska hela tiden va precis där man är och ska ligga på precis allt man ska använda. Fast så är väl katter, inte sant? 

Kläder är ett ständigt problem just nu. Vad har jag som är lite finare som sitter snyggt? Inte så mycket. 
Kan nästan inte ha nån t.shirt längre. Dom flesta är i otöjbart material och dom har jag inte använt på länge. Men en har jag vissa tröjor som jag är rädd ska tappa formen om jag ska gå och töja ut dom nu så dom vågar jag som inte heller använda. 
Känns som jag har samma kläder varje vecka, men det får folk kring mig stå ut med :) Har ingen större lust att köpa på mig massa mammakläder direkt. Man är ju inte stor så himla länge, och sen när lillan kommit ut har jag väl tänkt återgå till normala jag igen. Förhoppningsvis blir det inte så svårt med tanke på att jag inte blivit såå stor och inte gått upp såå mycket i vikt. 
Det är ju som bara på magen det syns en kula :) 

Älsk hann som bara komma hem från jobbet innan han vände och gick till iksu. Trodde jag skulle få mig nån middag, men inte :p
Startade en disk iaf och har diskat bort kastruller och matlådor som inte är värt att köra i diskmaskin. 

Dagens middag blir nånting med korv och broccoli. Det låter kanske konstigt men har sett många recept och det ser gott ut. Kolla till exempel in detta:


Göttans

Tror det är gravidhanna som pratar faktiskt :) 
Så märkligt att man kan få ett så stort sug efter nånting och sen går man och längtar tills man verkligen äter det. 
Är jag sugen på ärtor så måste jag ha ärtor i maten, oavsett vad som ska ätas :P
Majs skulle inte sitta fel idag heller, men har inga hemma just nu. Får skriva upp det på handlingslistan.

Ikväll blir det kanske film, igen. Har hittat en till film som jag skulle vilja se, och den påminner lite om Saw verkar det som. Det är en thriller och den heter Die. Har inte sett trailern, bara läst. Men jag tror den är bra :)

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback