Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Röd dag

Igår gick det halvers på jobbet. Det började med att jag fick vatten över mig själv....
Åkte hem till stan igår efter jobbet, vi är lediga idag eftersom det är en söndag, eller röd dag. Rätt skönt, fast man vill ju samtidigt ha pengarna. 
Hämtade älsk hos hans föräldrar innan vi drog oss hemåt. 
Det blev godnatt rätt fort för jag var ruskigt trött. Sen torkar typ munnen ut när jag har bettskenan. Jättestörande. 
Hade svårt att kliva upp i morse men tvingade mig upp och hoppade in i duschen för att vakna till liv. 

klockan 16 ska vi iväg och kika på barnvagn. Får hoppas att den känns bra och att den är i det skick i förväntar oss. Sen middag hos Js föräldrar som jag nämnt tidigare. 

Jag hoppas verkligen att jag håller mig frisk under helgen och till på torsdag. Vill absolut inte bli förkyld eller så till på onsdag så att jag måste skjuta på gastron...Jag vill ha den bortgjord, och helst idag  :P
I helgen blir det nog inte så mycket som händer. Känner mig rätt seg så skulle gärna ta det lugnt. Tror J har en del plugg att stå i med. Men nånting brukar det ju hända iaf.

Imorn har jag då bestämt att vi ska äta gomiddag tillsammans. Ha lite mysigt och så. Mamma tipsade om ett bra recept på bakpotatis som jag bara måste prova. Vet bara inte vad jag ska välja att äta till, men nån köttbit av nåt slag. Det blir ingen romsås eller liknande till bakpotatisen, utan man ska gröpa ur den och blanda med ost och creme fraische och sedan gratinera i ugnen. Mamma gjorde det igår och bjöd sina gäster på och det såg så himla gott ut att jag måste prova med. 
Ska försöka fixa en kladdkaka med after eight. Hade egentligen tänkt göra den idag och kanske ta med till Js föräldrar, men upptäckte till min förvåning att jag inte har någon kakao!! Surt läge, så jag får köpa senare då jag ska handla. 

Har precis sett Dear John och det är en riktigt grinfilm. Eller så är det alla gravidhormoner som gör mig extra känslig (förmodligen) Men den var bra. Rekommenderas att se!
Börjar få ont i ryggen så ska ta och göra annat nu. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback