Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sjukhusveckan

Denna vecka kommer jag vara på sjukhuset måndag, tisdag och onsdag.

Idag har jag bara lämnat vanliga prover inför läkarbesöket nästa måndag. Imorn ska jag skriva in mig, lämna lite prover och träffa narkosläkare. Sen på onsdag blir det gastroskopi och om mina åderbråck i matstrupen har blivit värre kommer dom åtgärda det. Det är i alla fall vad jag fått höra, och jag hoppas att det är så. Skulle ju bara kännas onödigt att dom ska söva mig annars, om dom inte har tänkt göra nåt annat än bara gastroskopin. Även om det är bland det värsta jag gjort, så skulle jag klara att göra det vaken. När jag frågade sköterskan om dom skulle åtgärda bråcken på engång om de blivit värre så sa hon då ja, så därför antar jag att det kommer bli så. 

Jag mår typ nästan som i början av graviditeten, och det är jobbigt. Nu vill jag bara ha ett slut på det. Tiden får gärna springa förbi så liten kommer ut till oss. 
Är jobbigt att gå och ha ont i magen, även om det är mildare nu men ändå. + Magkatarr gör det inte bättre. Kanske bara är magkatarr jag har, hur ska jag veta?!

Jag känner mig typ nervös inför onsdagen. Känns jobbigt att behöva sövas när jag vet att jag har en skrutt i magen. Men om jag ska klara av en förlossning så måste kroppen må bra, så jag förstår varför jag måste göra detta. 
Kommer bli väldigt mycket åka fram och tillbaka denna vecka med. Eftersom jag har tänkt jobba måndag och tisdagkkväll. Onsdag vet jag inte ännu, beror på hur jag mår. Vore bra om jag kunde jobba för pengarnas skull, men vi får se helt enkelt. 
Nu är det inte länge kvar till jag ska jobba som dagmamma i 2 veckor. Känns bra att få in en extra slant där :) 

Skulle lätt kunna gå och lägga mig nu igen. Är så otroligt trött hela tiden. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback