Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

städning

I morse var jag otroligt seg. 
Klev upp efter 9 och rostade nå mackor och gjorde varm oboy. Det är hur gott som helst att ha ost på macka och doppa i oboy! 
Lyckades väcka älsklingen halv 11 ungefär och han var lika seg. Vi hamnade framför tv.n och en dålig film. Men sen så var det bara att rycka upp sig. J satte sig och plugga och jag började städa. Har faktiskt vart duktig tycker jag.


Dammsugit, torkat golvet, dammtorkat i stort sett hela lägenheten, diskat bort i köket, skurat i ugnen, torkat alla skåpluckor, regjort hela toan...
Det är som skönt när man har nåt att göra faktiskt, man blir så mycket piggare. Men det var jobbigt att dammsuga rumsmattan. Fick sammandragning på sammandragning för jag gatt ta i lite. Så det sluta med att jag satte mig på golvet och tog bort munstycket...det tog längre tid, men var mycket bekvämare :P Blev även en specielbäddning av sängen. Längtar tills vi möblerar om i sovrummet. Det kommer bli så mycket lättare att bädda sängen då.
Nu är det egentligen bara det förbannade avloppet i duschen som behöver fixas. Orkar inte göra det nu för jag har precis duschat. 

Jag kanske ska ta och piffa upp mig med lite smink och platta håret. Måste ju fördriva tiden på nåt sätt. Orkar inte åka iväg nån stans ikväll heller så får se om jag kanske ber nån komma hit :P Fråga går ju alltid, men får se helt enkelt. Rätt som det är hittar jag nåt att sysselsätta mig med. 
Skulle behöva gå igenom alla garderoberna nån dag. Flytta om lite grann så lillans kläder får plats nån stans, om inte annat i byrån. Men göras om måste det göras hursom för att det ska gå...

Det blev en väldigt sen lunch idag. Så middag lär jag väl inte behöva förrän runt 7 tidigast. Även om jag skulle kunna äta strax efter 5 bara för att det är "normaltid" för middag. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback