Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

syr en klänning

Har suttit och sytt idag faktiskt. Men det tar sån tid. Jag håller på med en klänning, vet inte riktigt vilken storlek det blir. Tog i alla fall mönster från en storlek 70 men sen tog jag ingen sömsmån så det blir väl strax där under...
Den blir lila-vit rutig med lite svart, och det är som ett skjorttyg :) Riktigt fint tyg tycker jag.
Satt och fipplade med resåren, och trodde inte jag skulle lyckas, men även om det blev fel så blev det rätt bra tycker jag. Jag tänkte inte spretta och göra om i alla fall. Tror det kommer se likadant ut även om jag skulle ändra.
Det som är kvar nu är väl att sy in runt armhålor och hals/nacke. Sen tänkte jag kanske sy fast ett sametsband så man kan göra en rosett. Sen ska det fast tryckknappar i axlarna så den blir smidig att få av. Ska försöka ta kort på den sen när den är helt klar.

Snart börjar solsidan, så det tänkte jag se.

//Hanna

Permalink Sysidan Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback