Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sytt en del

Igår anlände jag till R-fors igen. Det var ett tag sen jag var här känns det som.
Tapeterna uppe i datarummet har kommit på plats och det blev riktigt fint :)

Idag har jag vart ute på samhället med mamma. Vi gick in på Lord en snabbis och jag provade en jättefin klänning som var på rea och kostade 90:-, men jag började typ skratta då jag såg mig i spegeln. Det passade inte alls med mage i den klänningen. Ville inte köpa den då :p

Sen efter lunch har jag suttit i köket och sytt. Fast först gick jag igenom lite tyger som jag fått i brevlådan av Marie :) Jättegulligt av henne och jättefina tyger. Jag smälte typ när jag såg ena. Det är massa söta elefanter på. Nu ska jag bara fundera ut nåt bra att sy av det. Vill inte ångra mig eller göra fel.
Symaskinen har faktiskt för en gång skull inte krånglat idag. Det var nog min dag helt enkelt.
Jag började med att fixa till skötväskan (som jag fått från syster) lite smått. Men på insidan vet jag inte riktigt hur jag ska laga den. Pappa kom på att jag kunde sy fast lite extra tyg först för då borde det gå...
Sen blev det ett par byxor med en liten rosett, fast har inte fixat mudden ännu.
Ett örngott, ett lakan och ett påslakan har jag även sytt nu. Fast tyvärr så går dom inte i samma färg. Jag har tagit gamla gardiner av mamma som hon hade tänkt slänga, men dom kom ju till nytta nu. Och det är faktiskt lite charmigt med hemmagjort tycker jag.

Ikväll ska vi äta pitabröd till middag och det var nog minst ett år sen sist. Det ska bli ruskigt gott :)
Sen har mamma bakat semmelbullar till mig. Så nu längtar jag lite smått efter årets första semla med :P
Annars blir det jobb som vanligt ikväll.

Jag har börjat få ont i mina smalben/benhinnorna. Fötterna är inte svullna utan det gör ont längs smalbenen istället :P Jag sitter ofta med benen i kors och det är kanske inte heller så bra :P Men bekvämt.
Ställde mig på vågen igår och jag blev lite smått glad men ändå lite chockad. Har gått upp ca 3 kg sen jul :p Fast då hag jar typ inte gått upp så mycket tidigare i graviditeten så det är väl bra.
Pappa blev typ chockad då han tittade på mina ben tidigare idag. Har länge sagt till J att jag tycker att mina ben håller på att försvinna, även armarna. Får hoppas jag kan komma igång med lite träning rätt snart efter förlossningen. Promenader om inte annat. Jag brukar ju inte se ut såhär annars. (Nu syftar jag inte på magen)

Nä nu ska jag ta och ringa J.
<3
                                                                              //Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback