Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tisdagen

Har varit väldigt nervös idag. Varför? Helt onödigt jag vet!! 
Det gick i alla fall bra på sjukhuset idag. Fick lämna lite prover, träffa en läkare som lyssnade på hjärta, lungor och ställde lite allmänna frågor kring mig och hälsan. Sen fick jag även träffa narkosläkare. Allt tog lång tid. Kom dit klockan 13, eller innan eftersom jag hade fått tid prick 13. Men jag fick inte träffa nån och lämna prover förns 13.50...Hatar att allt tar så lång tid på sjukhus, jämt. 

Jag hann i alla fall hem, slänga i mig mat och sen sticka iväg till jobbet. 

Efter klockan 00 får jag inte äta nånting. Jag får dricka lite, lite och ta medicin imorn på morognen. Men det som känns jobbigt är att dom tyckte jag skulle vara på avdelningen redan klockan 7 imorn på morgonen, men jag har inte fått tid förns klockan 11.

Det är ifall dom får en tid ledig så ska jag kunna klämma mig in där. Och jag hoppas innerligt att det blir så. Jag kommer ju må skitilla annars om jag inte får äta eller dricka och bara sitta och vänta i 4 timmar! Dom sa att dom kunde sätta drop direkt jag kommer imorn så borde illamåendet hålla sig borta. Vilket jag hoppas. 
Nä nu håller vi tummarna för att jag får en tid innan 11. 

Älsk är på bio, men den borde ju sluta nu vilket minut som helst, så antar att han är hemma runt 23. Sen blir det nog sängen rätt fort om vi ska orka upp runt 6 imorn. Jag tänkte inte fara själv, så älsk ska få följa mig. Han lär nog ta med sig datorn och skolarbete...men huvudsaken jag slipper sitta där ensam och vara nervös. 

Kvällens fråga är ju bara om jag ska äta mig mätt eller inte. Oftast när jag är mätt och lägger mig så vaknar jag svinhungrig. Vilket kan vara väldigt onödigt. Men samtidigt så vet jag ju inte. En frukt kanske...
Hoppas tiden går jättefort nu så allt detta är över. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback