Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Ultraljud och stadsvisit

Goddagens!

Har sovit lite halvers i natt. Vaknade runt 4 och mådde dåligt. Tänkte att nu åker jag väl på nån kräksjuka eller nåt. Men inte det som tur är :D
Har börjat få halsbränna och sura uppstötningar typ hela tiden. Kanske är det så att lillan har mycket hår? Nä jag vet inte. Halsbränna brukar väl höra till graviditeten tror jag. Är inte van att ha det så det är lite jobbigt :P 
Klev iaf upp och åt ett äpple innan jag kunde lägga mig igen. Eller jag staplade med kuddar och halvsatt. Det gick faktiskt mycket bättre. 

På morgonen blev det en dusch innan vi drog till specMvc för ultraljud nummer 5. 
Vi kunde även se att det var en tjej denna gången med, så nu känns det som att vi är 100% säker. Hon växer och följer sin kurva. Idag vägde hon 1683g om man ska va exakt :p, vilket är under medel. -10% ligger hon på, men hon följer sin kurva och hon är inte för liten. Barnmorskan berättade att om hon skulle fortsätta så som hon gör nu skulle hon väga runt 3100g vid födseln. Men det är ju svårt att säga för man kan ju inte förutspå hur dom växer. Det kan ju bli mer. Men någon 5kg bebis kommer det nog inte bli :P
Fick tid igen om 3 veckor, 10 februari. 

Sen har vi spenderat dagen på stan. J skulle köpa kläder, vilket händer en gång per år max. Han ville köpa iaf 2 par jeans, men hittade bara ett par. Och många ställer han ju bara jeans för 1000 minst, vilket man kanske inte alltid har lust att lägga ut. Så vi kollade mest på rean. Sen blev det även en sväng på Inter Sport och där gick presentkortet åt. J hittade ett par adidasskor och en tröja :) 
Är väldigt nöjd över mig själv som inte kollat efter nåt till mig själv. Har inte ens öppnat börsen. 
Var egentligen sugen på en macka eller så på stan, men inte J, så vi har fikat lite här hemma istället. Dumt kanske, för nu blir det nog sen middag igen...

Sen åkte ju J på extrajobb denna helg. Så nu ska han jobba 3 helger i rad :/ Som tur är blev det dagspass lörda och söndag. Ogillar dom där kvällspassen, hela dagen blir ju förstörd. Men nu kommer han sluta 15-16. 

Ikväll blir det nog film med älsklingen. Måste ta vara på lite tid tillsammans nu.

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback