Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

tygfixarn

Igår satt jag och skrev ett väldigt långt inlägg om allt som hänt under 2010. Men när jag skulle spara det och publicera så blev allt galet, och det gick verkligen inte fixa det. Det blev likadant hela tiden, så till slut gav jag upp och skrotade allt. 

Igår var Frida här hela kvällen :) J jobbade och Fridas karl var hos en kompis och spelade, så vi fick mycke hannafrida tid :) Det uppskattas alltid. 
Nu har jag klippt tyger och gått igenom alla sygrejer som jag äger. Har inte gått igenom alla kläder, det tänkte jag att jag och J skulle göra tillsammans. :)

Har fixat så att jag kan ta med mig tyger både färdigklippta och inte + massa mudd och andra tillbehör som behövs. Kanske syr fast nån gullig rosett eller nåt sånt. 
Sen har jag lite tyger i r-fors redan med, som jag ska sy sängkläder av. Sen ska jag sy en mysig filt. Den blir blå med undervattensmotiv eller vad man ska säga....

Har även funderat på att sy en "tavla" med en prinsessa på. Har haft tanken länge, men eftersom vi inte vetat vad liten var för kön förns nu så har jag inte velat börja. Sen tänkte jag hänga den på kortsidan av spjälsängen. På insidan av fotänden. Men får se, det är en tanke jag har iaf....

Det känns kul att det börjar närma sig. Att börja sy och fixa lite extra. Även om jag inte haft nån större motivation till att sy på väldigt länge. 

Funderar på att koka en gröt eller liknande för att få i mig lite "lunch". 
J ska jobba ikväll, 15-22 som vanligt. Jag har inte riktigt tänkt ut nåt som jag kan göra ikväll, men känner mig rätt sliten i kroppen och är väldigt trött. Har ont i höften idag med. Det är sånt som kommer och går, och som hör graviditeten till :P Jag kan nog stå ut dom sista ca 10 veckorna. 
Så jag funderar på att ta en soffkväll, kanske se lite film och äta lite julgodis. 

Ne nu ska jag fixa mat till kistan.
<3 längtar efter dig
//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback