Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

DOP

Helgen har varit hektiskt känns det som. 
På fredagen var jag och åt middag med min syster m.fam och 2 kompisar till dom. J komme lite senare eftersom han jobbade. Sen på kvällen färgade jag håret på mig själv, och det gick faktiskt bra (tror jag). Har då inte märkt att jag missat nån stans. Det blev även en tvätt. 
Sen på lördan dukade vi och gjorde i ordning allt inför dopet. Vi tog även en sväng förbi brukets dag och vilket skämt. Det var bättre förr då det var som en marknad.

På kvällen hjälpte jag mamma lite att göra i ordning köttet inför doplunchen. 

Söndagen var kommen. Äntligen! Jag har verkligen sett fram emot att få döpa vårt lilla hjärta. 
Vi hade dubbeldop med min syster m.fam som fick deras prins, min gudson, 4 dagar efter oss. Så vi kände att det skulle vara nog så bra att slå ihop det till ett dop eftersom de flesta gästerna skulle vara samma. 
Dopet gick väldigt bra. Barnen var snälla och sov i omgångar. 

Lillan har fått sitta i matstol nu under helgen för första gången. Vi fick även en i doppresent så nu ska vi träna varje dag. Tror det blir kul för henne att sitta vid matbordet då vi äter middag med. Då får hon se allt som händer och kanske börjar bli mer intresserad av mat. Det är ju inte allt för länge kvar tills vi kan börja testa smakportioner. Kanske blir att vi väntar lite extra pga magen. Men vi får se. 










Tårtorna :)

Jag ska försöka hitta nå bättre bilder från dopet sen. 
Vi gjorde egna tårtor, och dom blev faktiskt riktigt bra. Det blev en rosa, en blå och en vit. Sen spritsade vi för att det skulle bli snyggare. Och bilderna beställde vi på Internet :) 

Nu har jag även skickat in bild till tidningen. Både VK och VF, eftersom så många har tjatat haha. Så nu kan ni hålla utkik. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback