Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tidningen

Idag är jag eller lilla familjen med i VF, igår var vi i VK. Så nu hoppas jag att alla våra nära och kära är nöjda :p 
Nä men det är väl klart att man ska vara med i tidigningen när man fått barn. Det jobbiga var ju bara att ta ett kort och skicka in det. Men efter massa tjat från alla håll så har vi fått det gjort nu. :)
Ni kan kika på internets hemsidor Vk.se, folkbladet.nu...


Igårkväll tvättade jag. Det blev 6 tvättar :O Usch, hur kan det bli så mycket tvätt på så kort tid? Svaret är nog en liten underbar kräkare till dotter :P Sötungen min. Kräkningarna brukar variera från dag till dag och igår var en väldigt extrem dag. Både jag och Lovisa bytte kläder ett x antal gånger. Hon mest. 
Som tur är brukar det avta efter ca 1 år. Och så länge det bara är mjölk så är det inte så farligt. Kanske blir värre lukt sen när hon börjar med mat. 
Förresten så är smakportionerna väldigt nära nu. 4 månader brukar dom rekomendera, så vi väntar kanske lite längre. Men jag har i alla fall köpt 2 burkar ekologisk mat på affärn. Ena var Majs & potatis, den andra var palsternacka & potatis. 
Jag tänkte inte börja med frukt och sådant som är sött. Det var mamma som rekomenderade mig det, så jag kör på det. För det är nog lika bra hon vänjer sig med matsmak direkt och inte med sånt som är sött. Jag har inte tänkt köpa burkmat i fortsättningen, nu gjorde jag bara det för att ha hemma när vi kommer på att vi ska börja testa med smakportionerna. Jag ska försöka hitta nåt bra recept och sen göra egen mat. Det är ju smidigt att frysa ner i tex iskuber. Då får man väldigt små portioner. 
Det blir både nyttigare, godare och framförallt billigare ifall man gör maten själv. Mitt barn ska ha det bästa, och jag vill veta vad jag ger henne. Men det är klart att det kommer komma undantag. Ska man bort så är det lätt att ta med en färdig burk som dessutom håller sig fräsch längre. 

Ikväll ska vi få besök. Så då ska vi göra paj :) Ska bli gott.
Sen är det midsommar. Vi har inte riktigt planerat nånting (som vanligt). Men vi är i alla fall bjudna på grillning, så det kanske blir det och sen får vi se. Vi kan ju som inte vara på fest med lillan, det är lite fel. 


Min älskling säger godmorgon

Nä nu ska jag kolla om lillan tänkt vakna idag eller :p Hon är en riktig långsovare om nätterna och vaken väldigt mycket om dagarna istället. Jag klagar inte, det är underbart att få sova hela nätter hela tiden. Men det kommer säkert en vändning nån gång. Jag är i alla fall inställd på det för säkerhets skull. 
Fast igår så somnade hon senare än hon normalt brukar, annars brukar hon vara vaken den här tiden. 

Trevlig dag allesammans!
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback