Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Torsdag

Det blev ingen sovmorgon i morse. Jag låg och småsov mellan 7.30-8 innan jag klev upp och åt frukost innan lillan vaknade. Hon har gjort en supernatt. Hon åt vid 22 igårkväll och vid halv 9 i morse vaknade hon på strålande humör. Så jag tvättade henne och gjorde hon fin inför dagen innan hon ville ha mat. Helt otroligt. Det är nästan så man vill väcka henne och ge henne mat, men en människa ska ju klara sig länge utan mat. Vi äter ju inte heller på natten. Så jag ska väl bara vara glad antar jag :) Så länge hon går upp i vikt som hon ska, och det gör  hon. Jag har pratat rätt mycket om detta med BVC för jag har vart lite orolig. Men jag ska låta henne sova och äta då hon själv vill. 

Jag har varit och tagit prover på förmiddagen med. Det tog rätt lång tid för det var väldans massa folk där. Som tur var så var lillan nöjd och satt och skratta i bilstolen och sen somnade hon. 
Nu har jag hunnit äta lunch och gjort en handlingslista inför en kommande storhandling. Frågan är bara när :p 
Måste inhandla de sista sakerna till dopet senare idag. Tror jag tar det då J slutat jobbet så jag kan åka iväg själv. Jag behöver få andas lite egenluft känner jag. Samla lite krafter för mig själv. 
Vi var ner på strömpilen igår med. J hittade äntligen en shorta till dopet, så nu hoppas jag bara att han kan ha sina kostymbyxor, annars blir det nog svarta jeans. Han har varit rätt upptagen sista tiden så jag har inte velat tjata, men nu börjar det dra ihop sig :P. 
Själv så köpte jag en hårgfärg som jag tänkte snöra in i håret på mig själv. Frågan är bara om det är en bra eller dålig idé? Har aldrig testat på mig själv tidigare. Måste hursom göra det då J är hemma, för jag vill inte vara nära lillan när jag håller på med det. 
Skulle vilja fixa mina naglar med. Helst på en salon :P Tror jag ska önska mig nåt sånt i julklapp (som är långt borta jag vet). Men just nu vågar jag inte ha "fina" fixade naglar, inte när lillan är så liten. Men sen till jul börjar hon ju bli större och behöver inte bäras på hela tiden.

Satt även en del med lillans fotoalbum igår. Jag skulle gärna gjort hela boken som en scrapbooking, men jag har inte grejer för det. Så jag får använda fantasin och gelépennor istället. Tycker det funkar bra det med :) 

Imorn ska jag klippa mig, äntligen!!! slippa detta eländiga hår. Har ingen aning om hur jag vill klippa mig, kanske ska kolla lite förslag nu medan lillskruttan sussar.

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback