Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

6 mars, framsteg

Oj vad lite tid jag har att sitta vid datorn just nu. Det är väldigt mycket spring fram och tillbaka eftersom vi inte "bor" på samma våning soom lillan. 

Igårkväll föddes systers och hennes karls andra lilla prins. Riktigt söt var han och  det kändes lite konstigt att hålla en lite större bebis. Han väger ca 1kg mer än våran tös. 

Jaja hur som helst.
Söndag idag. 
För mig har förmiddagen varit skitjobbig. Mitt smärtstillande ville inte verka vilket resulterade att vi i ilfart fick springa upp till BB från lillans avdelning för jag grät av smärta. 
Så efter att dom tryck på magen en hel del (vilket inte alls var skönt och gjorde det inte lättare att sluta grina) så fick jag en spruta med smärtstillande. Så jag fick dubbel dos kan man säga. Jag blev helt borta i huvudet men smärtan gav sig inte till 100% ändå.
Har duschat på morgonen med så jag tog bort tejpen, vilket gjorde det lite obekvämt med...

Sen fick jag laxeringsmedel som ska börja verka efter 12 timmar..Har inte kunnat gå på toa på 4 dagar så smärtan kan ju komma därifrån...

Idag har alla slangar och allt åkt, och hon ligger nu i en säng. Jag har fått klä på hennes egna kläder för första gången och nu byter vi rum och kommer kunna va med henne så mycket vi vill i stort sett :D

Nä lite bilder nu istället..




Kolla smilgroparna :P

Vanlig säng :D

Egna kläder för första gången

Inte så snyggt passande kläder men det var det som var lättast att ta på för stunden :P 
Kläderna är lite för stora ännu i storlek 50 så hon får växa i sig dom :P

Nu ska jag kila upp och säga hej till syster :) 

<3
Mamma och pappa älskar dig hjärtat

//Hanna

Permalink Gravid Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma

Men så vacker hon är=D värsta sötgröten;) Så roligt att det går bra för er, jag kommer förresten tillbaka till Umeå på fredag och kommer även ha praktik där sen så jag stannar i Umeå tills sommarn börjar=) Så vi kommer hinna ses mycket=) Ta hand om er nu! Kramar i miljoner<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback