Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Fredag och helg

Härligt med fredag faktiskt!
Fast helg har jag ju i stort sett hela tiden nu. Jag håller inte så jättenoga koll på vad det är för dag längre. Skriver in påminnelser på mobilen så att jag inte ska glömma bort saker som ska göras. Tex läkarbesök, provtagning, lillans vägningar, tvätt... ja lite allt möjligt.

I eftermiddag ska vi ta en första sväng på affärn hela familjen. Det ska ätas tacos för första gången på väldigt länge!! Och det ser vi fram emot!!! Jag blir hungrig bara jag tänker på det!!!
Sen ska jag försöka hitta nåt till Lovisas "lill"kusin och vi har tidigare pratat om en sväng förbi Ö&B...Sen borde vi hämta hem Lassenasse med. Det känns lite småläskigt att ta hit honom. Jag är livrädd att han ska lägga sig på Lovisa, eller att hon blir tät i luftrören eller nåt sånt. Det vore ju en mardröm! 
Men provar vi inte så vet vi ju inte. 

Natten har faktiskt varit gudomlig. Jag matade vid 00, J tog henne vid 4 och jag klev upp 8. Så Jag har i stort sett sovit en hel natt :D Klart jag vaknade till när hon skulle ha mat vid 4, men jag slapp kliva upp :) Tur jag har J som ställer upp :) <3 

Lillan äter i vanliga fall runt 60-65 ml/mål. Det brukar variera lite men oftast runt 60ml. Så igår tänkte vi prova göra 90ml vatten (så det blev 100ml mat) och hon åt ca 80-85. Fast jag vet inte om det var så bra för hon kräktes upp rätt mycket då. Så hon orkar nog inte riktigt så mycket ännu. Men det var värt ett försök. Hon ska ju börja äta mer och mer så...
Tycker det är så svårt med mat när man ska blanda ersättning. Ammar man så äter ju bebisen så mycket som den vill ha och kanske en gång i timmen istället. Vi matar ca var 3-4 timma och rejäla mål istället. Vilket känns väldigt bra, för vi kan lätt hålla koll på hur mycket hon fått i sig på en dag och hon kan lätt sova i 2 timmar mellan målen...
Jaja, lite outstanding information...

Nu blir det lunch!

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback