Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Läkning

Igår tog vi en kortare promenad med barnvagnen. Vi gick cykelcägen till statoil och hem :p Men det räckte för mig. Har därför insett att läketiden för kejsarsnittet inte bara är nån vecka. Det kommer nog ta nån månad innan jag är återställd. I början blev det ju bara bättre och bättre för var dag som gick. Just nu står det som still känns det som. Men jag rör mig i och för sig mer nu och jag försöker ju göra allt som man i vanliga fall gör. Fast det är jobbigast att böja sig ner till golvet så det försöker jag undvika just nu. Sen så har jag försökt börja använda mer vanliga kläder, som jeans. Fast det är inte allt för bekvämt så har använt mammajeans lite grann och jeans som är lite för stora i midjan. 
Jag är jättesugen på att ta en långpromenad i solskenet men det får nog vänta några veckor. Jag får nöja mig med lite kortare svängar till en början. 

Jag har varit iväg till vårdcentralen en sväng nu på morgonen. Tog blodtryck och det såg bra ut :) Jag hade ju för ögt blodtryck just efter kejsarsnittet och dom har velat följa upp det. Så det känns skönt att det är bra nu igen :D Och det var en jättetrvlig sköterska som jag träffade. Det är så det ska vara varje gång, man ska lätt kunna prata med den som ska undersöka en. Det blir så stelt om det är knäppt tyst...

Är det torsdag idag?
Undrar vad man ska hitta på idag/ikväll...
Skulle vilja skriva ut lite bilden på Lovisa och börja göra i ordning ett fotoalbum som vi fick av Js syster. Får se om jag orkar senare. Vet inte ens vart kortskrivaren är, eller hur många kort jag kan skriva ut...

Jag sitter som på helspänn och väntar på att en vän ska få barn. Hon går på övertid nu så det kan ske när som helst. :D
Så jag håller tummarna för att en bebis tittar ut snart och att allt går bra såklart. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

ja, det var ju rätt att dag att vara på helspänn! :) Äntligen är han ute! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback