Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Natten

Igår fick vi upp sänghimeln/myggnätet till spjälsängen. Blev ganska gulligt, fast själva prinsesskronan högst upp vet jag inte om vi ska ha :P Har inte fotat det så jag visar ingen bild..

Natten har varit väldigt speciell :P Jag har fått sova hela natten och J har matat (2 gånger). Vilket var väldigt snällt av honom eftersom jag sovit så dåligt 2 nätter i rad. 
Men det roliga är att J har drömt väldigt mycket och varit orolig eller vad man ska säga. Han har trott att Lovisa har legat i sängen hos oss inatt, vilket hon aldrig har. Men han har letat henne inne i örngottet och varit jätterädd för att hon skulle kvävas. Så han satt i sängen och grävde inne i kudden och letade henne och försökte vyscha kudden till sömns...sen sprang han in till köket för att tända lampan och för att kunna se ner i kudden. (Vilken dröm alltså). Han vart lite arg på mig med för att jag inte fattade att han letade henne. Jag trodde att han hade nåt som skavde tex ett dun eller nåt även om vi inte har dunkuddar... Sen har han även trott att jag har varit Lovisa, för helt plötsligt så vaknar jag av att han tar upp mitt huvud under nacken och försöker få upp mig hans knä/famn. 
Ja detta var inte allt, men seriöst. Vilka drömmar han haft. Vi har suttit och pratat om det och skrattat åt det nu på förmiddan.

Solen skiner verkligen idag med. Får hoppas vi tar oss ut nånting sen. Vi har i alla fall lite ärenden som ska göras, fast det blir först mot eftermiddan. Jag kanske ska fixa middag nu på dagen så vi bara behöver värma på sen, annars kommer det bli jättesen middag idag. 

I år är första gången som jag totalt har missat 10mars. Det är dagen då jag räknar att jag fick min leversjukdom. Det har gått hela 8 år nu!! Tiden går verkligen fort! 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback