Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Torsdag

Tycker nästan synd om min syster som fortfarande går och dras med bebis i magen. Snart har hon gått över 2 veckor. 13 dagar imorn tror jag det är... Stackarna. 
Vi hade ju som inte riktigt räknat med att vi skulle bli först. Jag har ju en kusin och en kompis som är beräknad för mig med, men vi hann först. 

Idag har vi träffat en kurator. Vi gick igenom förlossningen och lite runt i kring. Allt blev ju så plötsligt så det kändes skönt att prata med någon :) 
Hade en rätt jobbig start på dagen idag med. Alla känslorna har börja komma ikapp mig, och jag satt och grät för mig själv. Har jag verkligen blivit mamma?! Helt sjukt underbart!!! 
Känns so overkligt så det är inte sant. 
Har pratat med dom nere på Barn 4 med, där vårat lilla hjärta ligger. Jag var som tvungen att fråga hur mycket vi får va där och ta upp henne och så. Och det är ju hur mycket vi vill. Men det känns så jobbigt och konstigt då hon har massa slangar som ska med. Men det går ju alltid be om hjälp. Det är ju vi som ska ta hand om henne och nu blir jag ju piggare och piggare bara jag får vila emellanåt. 
Längtar tills jag slipper smärtstillande bara. Jag blir ju som lite drogad av den...Ibland märker jag inte vad jag pratar om... och saker som svävar runt mig utan att jag riktigt förstår eller hur man ska förklara :P 

När vi var ner och hälsade på hjärtat tidigare idag så märkte vi hur hon kände igen våra röster. Hon satt och åt hon blev helt annars när vi började prata med henne. Hon var inte alls lika mot sköterskan som matade. Så det känns otroligt bra att hon känner igen våra röster och verkar trivas med dom :D

Nu måste jag sova tror jag. 
Känns lite tomt att inte J sover här i natt, men han behöver nog återhämta sig lite. Han kommer ju imorn igen :D 

Men som jag tidigare nämnt. Jag väntar på en sladd till datorn. Jag hoppas innerligt att J kommer ihåg den imorn. Då ska jag lägga upp lite bilder :D

Godnatt kamrater!

Äntligen får vi träffa dig varje dag vårat efterlängtade lilla hjärta <3
Vi älskar dig otroligt mycket redan nu!

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Alltså jag sitter och gråter, är så himla glad för eran skull!! Längtan efter min bebis är så stor nu också, även fast det är 3 hela månader kvar. Vill också ha bebismys nu, nu, nu! Vet ni när ni kommer få åka hem? Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback