Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tvätt

En skillnad som verkligen märks här i hemmet är tvätten. Det blir tvätt minst en gång i veckan från nu. 
Lovisas kläder tar slut rätt fort och alla kräkhandukar likaså. Inte lätt att vara liten säg. 

Jag håller på att tvätta några maskiner nu. Har fått lite nya kläder av vänner och släkt/familj så det behöver ju tvättas upp innan det används. Allt är inte sånt som hon kan ha nu, har fått en del som blir bra till sommaren med :) Lika bra att tvätta upp allt nu på en gång när jag lix håller på. 

Imorn måste jag komma ihåg att fara på sjukhuset och ta prover. Sen får vi hembesök av BVC imorn med. Så då blir det bland annat vägning och mätning. Får hoppas lillan har vuxit på sig lite på 2 veckor. 
Ja tänk att hon idag eller ikväll blir 2 veckor. Det känns som hon i alla fall är 3 eftersom tiden på sjukhuset gick så extremt långsamt. 
Nu har vi som börjat komma in i föräldrarollerna mer och det känns väldigt kul. Jag ser verkligen fram emot att följa Lovisas utveckling framöver. Nu i början händer det inte så jättemycket. Det är mest äta, bajsa, sova. Så man får passa på att pussa på henne och mysa när hon väl är vaken. Vill ju inte väcka henne när hon sover så jag brukar låta henne sova.

Vad ska man hitta på till middag idag då tro?
Har märkt att middagarna blir tidigast 18.30 just nu. För oftast äter Lovisa runt 17-tiden och innan hon har ätit och man har bytt blöja och kanske fått henne att somna igen har det gått minst en timme. Sen beror det ju på om J är hemma eller inte. Är nästan sugen på att laga mat idag, alltså göra nåt lite mer spännande. Men vad?

Tvätten kallar!

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback