Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Tiden springer!

Hej hallå!

Igår var en klasskompis från högstadiet och hennes sambo här. Mycket trevligt att få träffa henne igen :)  Synd det blir så sällan bara. Och att man aldrig lär sig att höra av sig oftare. Det gäller väldigt många kompisar som jag har men som jag tyvärr inte träffar så ofta. Skärpning och ändring Hanna!!
J jobbar ju som sagt igårkväll och slutade först 00. Han var hemma runt 00.30. Själv så gick jag isäng, eller hade tänkt lägga mig vid 21.30 efter kvällsmatningen. Men lillan hade andra planer. Hon ville ligga och gosa med mamma. Nog för det är underbart, men jag hade svårt att hålla ögonen öppna. Så vi la oss i sängen tillsammans och såg lite film. Som tur var fick jag sova en timme i alla fall innan nästa matning. J komme hem just när jag var klar så då fick han ta över och försöka natta henne. Men tro ni jag kunde sova ändå? Nejnej. Jag hann sova ca en timme till innan det var matdags igen. Ja det är tur att man klarar sig med lite sömn ändå. Helt sjukt. Vad gör man inte för sin lilla älskling :) 

Nu har vi varit och handlat en del...köpte bland annat 2 paket ersättning och blöjor, vilket går åt här hemma :P. Köpte lite extra ersättning när vi väl handlade och tänkte ta med en förpackning till r-fors... Sen måste vi fixa mer kräkhanddukar. Jag får handtvätta dom varje dag just nu. Även om det funkar, men nån förpackning till skulle inte skada så jag slipper handtvätta dom. Sen måste vi köpa nå pyjamaser i storlek 56. Märkte att vi knappt har några, och hon har snart vuxit ur nån av de i storlek 50. 
Vi köpte även lite kött för att inviga grillen för iår imorn. Mums, ska bli gott!! 

Så otroligt skönt att J är hemma ikväll. Jag tror nästan han ska få sköta lillan så mycket som möjligt och låta mig slappna av en stund. Jag känner mig väldigt stressad och jag har massor som jag vill göra, men jag hinner aldrig med nåt. Sen lite extra sömn kanske gör så jag orkar lite mer.

Imorn blir våran lilla plutt en månad. 1 Månad!! :O Vad tiden går fort!! Och det är dags för vägning imorn igen. Är lite nyfiken och se vad hon väger nu :) Vi ska börja ge D-vitamindroppar imorn med och jag ska även ändra medicin från och med imorn. Återgå till min normala dos av kortison. 


Lite trött


Smile :)

Ha en skön kväll :) 
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mathilda

hehe sköna bilder :) tack själv! vi får styra upp nåt snart igen! :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback