Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Vikt

I början av gravidieteten så gick jag inte upp så mycket i vikt, knappt nånting alls. Det var någonting som oroade mig en del. Även om det är normalt att inte gå upp, det är så individuellt. 
Däremot så gick jag upp väldigt mycket från jul till det att lillan föddes. Eller för mig var det väldigt mycket. Sammanlagt under gravidieteten gick jag upp 17-20kg tror jag. Vet inte exakt på kilot men det är rätt mycket ändå. Det mesta var bara vätska, jag la inte på mig så mycket som jag måste träna bort med andra ord. Jag vägde mig igår och jag låg på normalvikt. :O Jag fick mer eller mindre en chock, men blev väldigt glad. Det är fortfarande 3 kg mer än vad jag vägde just innan, men då gick jag samtidigt ner 5kg före jag blev gravid. Så jag skulle säga att jag ligger på min normalvikt nu och har inte gjort nånting för att det ska försvinna. Därför skulle jag säga att allt var vätska (+bebis och moderkaka m.m) Så jag har haft fruktansvärt mycket tur. Vet ju att många måste kämpa för att gå ner sina gravidkilon och jag tycker dom gör det bra :) Sen kan man ju inte förvänta sig att det ska försvinna på en gång. Det får ta sin tid, huvudsaken man mår bra tycker jag. 
Sen så har man ju inte exakt samma kropp men det må ju vara. Jag mår ju bra och trivs ändå med mig själv. Nog för jag ska försöka börja träna lite mer sen, och ska börja ta mer promenader än vad jag gör nu. 

Nu ska vi snart iväg med bilen. Men jag har stora problem med lillans kläder. Hur sjutton ska man klä henne? vinteroverallen är ju typ alldeles för varm, men jag har som inget annat..Eller jag har nån munkjacka och nå stickat som jag kan ta på henne + en varm filt iofs, men jag är ju som rädd att det ska va för lite med. Hon kan ju som inte säga om det är varmt, kallt eller lagomt. 

<3

//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback