Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Dyra allergier

Lillan somnade alldeles för sent igår, vilker jag märker av idag. Vi var och hälsade på (L:s) farmor och farfar.
Hon sov 2 timmar mellan frukost och lunch och nu gav jag en flaksa välling i sängen så att hon kunde somna lugnt igen. 
Vi var förbi kvantum när vi lix var i svängarna och jag hittade ett par nya glutenfria kex. Det är som ballerina (singoalla finns också) fast glutenfria. Var ju självklart tvungen att prova, även om det är svindyrt.



Det är nackdelen med allergier. Varför måste tex vi som är gluten och laktos m.m betala nästan dubbelt så mycket för många saker. 5st tekakor ska tex inte kosta 35kr. Det är inte rätt tycker jag.

Det blev en snabbtvätt igår med. Hann inte tvätta sängkläderna men det får jag ta senare. 
Det blev kvar fläckar på ett plagg med, så jag hoppas jag får bort dom i nästa tvätt. 

Imorn ska jag träffa chefen, och jag kommer mest troligt börja jobba nästa vecka eller veckan efter. Känns väldigt konsigt, men det är så pass lite så det kommer nog gå bra. Då får J spendera mer tid själv med lillan med :) 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback