Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Nuvarande

Igår var vi på BVC för 8 månaderskontroll. 
Först blev det att följa en röd intressant pinne med blicken som gick bara fint. Sen dax för att lyssna på olika plingor. 
Lillan är faktiskt smart. För sköterskan hade 4 plingor, 2 i vardera han (var typ ringar på fingrarna med plingor med olika ljud). Hon Plingade med höger och Lovisa tittade, vänster och hon tittade, höger igen, och sen innan hon hann plinga den sista på vändster hade Lovisa redan hunnit titta dit för hon visste att det skulle komma en till :P 
Sköterskan tyckte inte det gjorde nåt att Lovisa fortfarande kan tippa ibland när hon sitter själv eftersom hon redan kan krypa. Så hon är inte efter eller nånting sånt. Däremot kanske det blir en synundersökning närmare året för jag sa att jag har sett att hon skelar på vissa kort. Inte jämt men ibland. Så bara en rutinkoll för säkerhets skull. 
Mer då?
Vi fick en liten bok från biblioteket och en affish där det står hur farligt på en skala 1-5 vissa saker är att få i sig i munnen, vad man ska göra och telefonnummer till giftcentralen. Ja det skadar ju inte att ha hemma direkt!!

Nuvarande:
Längd: 69cm
Vikt: 8125g

Idag har jag varit med Frida större delen av dagen. Mycket trevligt!! Och Lovisa har haft jättekul! Hon tycker att Frida är så rolig och dom busar jättemycket. Det är så kul att se att Lovisa gillar Frida väldigt mycket!
Om inte allt för länge slutar älsklingen och jag tror vi ska se film. Vet dock inte vad. Det kanske jag ska klura ut nu. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback