Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Resultat

Har nu varit på sjukhuset och även hunnit sova en stund faktiskt :) 

Ultraljudet tog ungefär 30minuter. Jag fick även kontrast intravenöst för att dom skulle se bättre. 
Läkaren berättade direkt efteråt att han inte kunde se någon direkt skillnad sen förra gången dom kollade (för ca 1,5år sedan) Levern verkar inte hård ännu som den brukar bli när man har skrumplever. Inga tumörer syntes heller så det känns ju skönt :) 
Har ju fortfarande massa större kärl i levern och utåt men det visste jag ju redan om och så länge dom inte ser För stora ut så är jag nöjd :) 

Kanylen fick sitta kvar i armen efter att jag fått kontrast. Jag bad dom ha kvar den eftersom jag skulle ner på provtagningen. Tänkte att det skulle bli smidigt att inte behöva sticka mig igen. Men väl nere på provtagningen så är inte personen som skulle sticka mig kunnig på kanyler och sa att hon inte ville göra det. Färför blev jag stucken i andra armen ändå och fick be en annan sköterska att plocka bort kanylen. Jaja, det är ju typiskt men det gick ju bra :P

Nu ska jag aktivera guldklimpen

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback