Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sjukling?

katt här hemma. Igår upptäckte jag en stor knöl på magen som är ca 3-4cm i diameter. Vi har inte känt nånting tidigare så den måste ha uppstått rätt fort. Jag och J försökte undersöka lite igår men vi kunde inte se att det är något sår. Ibland kan de får varbölder av sår, men inget sånt. Han verkar inte ha ont om jag klämmer eller tar på knölen, men han gnäller om jag kliar han på magen.
Igår tvingade jag ut han en stund på förmiddan innan jag hade upptäckt knölen annars har han inte gjort annat än sovit igår och idag. Han förflyttar sig mellan soffa och säng och ibland äter han lite. 
Vi avvaktar. Blir det ingen förbättring blir det nog bäst för honom att somna in. En hemsk tanke och jag vill inte tänka så. Men varken jag eller J känner att det är värt att slänga ut flera tusenlappar på en eventuell operation eller behandling. Kan tänka mig att det i såna fall kommer bli dyrt och dom pengarna lägger vi hellre på annat. Hade det varit en dyr raskatt så javisst. Usch vad hemsk jag känner mig, men jag vill inte se Lasse lida heller. Mår han inte bra så ska han få ett kort avslut. Men än så länge avvaktar vi. Jag hoppas såklart han blir pigg av sig själv och att det bara är nåt skit. 





Just nu känner jag mig rätt slut i huvuduet. 
Lillan har varit väldigt trött på eftermiddan men inte velat sova. Så vi har lekt en hel del för jag tänkte att då skulle hon somna lätt. Men väl i sängen blir hon hysterisk och totalvägrar ligga ner. Och gallskriker. Jag försöker med allt, sjunga, vyscha, spela musik, vagnen, ligga bredvid, hålla handen, bära i famnen m.m....Ingenting hjälpte. Så efter ca 30 min med gallskrik i mammas öron så lyckas jag lugna ner henne och nu sover hon sött. 
Jag vet inte alls vad som var felet. Kanske ont i magen, men tycker inte det verkar så heller. 
Alla har ju sina bättre och sämre dagar och stunder. 
Jag är glad att hon blev lugn tillslut :)

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback