Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Utbildning-utbildad-bildad

Igår var jag på utbildning med jobbet i 4 timmar. Det blev väldigt mycket repetition för min del, men det behövdes verkligen. Det är trots allt nästan 8 månader sedan jag jobbade och mycket har hänt sedan dess. 
Ikväll är det åter igen 4 timmars utbildning och det är först imorn som jag drar igång på riktigt. 

Jag tror inte att så många vet vad jag jobbar med, och jag har kanske inte varit superbra på att berättat heller. 
Man kan väl säga att jag jobbar som handläggare åt Solidar fondservice. Min uppgift är att kontakta Våra kunder (jag är alltså ingen försäljare som många tror) och samla in s.k. PPM-koder. Det handlar alltså om folks premiepensioner. Och just premiepensioner är det väldigt många som inte bryr sig om. Jag själv visste inte så mycket om det här tidigare för jag har aldrig varit så intresserad. Jag tänker väl som många andra, Pension? Det är ju jättelångt bort. Men nån gång måste man ju faktiskt ta tag i detta och även om det bara handlar om 2,5% av lönen så handlar det om 14% (idag) av pensionen, vilket är mycket. 

Jaja, nog om detta. 
Både jag och J har sovit oroligt inatt. J hade svårt att somna så han satt uppe väldigt sent. Jag somnade med sprängande huvudvärk men har vaknat och snurrat och drömt massor. Låg vaken mellan 4-5 och kunde bara inte somna om. 
Nåja. Jag känner mig ändå rätt pigg nu. :) 
Måste handla senare idag. Fy för det. :p Jag ogillar skarpt att handla. Det är tråkigt och svider alltid i plånboken av nån anledning. Hur kan mat vara så dyrt???

Just det, jag har ju faktiskt glömt berätta en väldigt viktigt sak som hände igår. Lillskruttan började säga ba-ba-ba-pa-pa...:D Bara för att jag var borta:P Men J filmade det. Hon har pratat på massa idag med :D

Ha en trevlig dag :) 
<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback