Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Ul

Fick ett brev från sjukhuset idag. Det var en kallelse för att göra ultrljud på buken/levern. Jag har för mig att jag nämnde det lite tidigare. Det gick väldigt fort, jag trodde jag skulle måsta vänta länge för det, men inte. Det känns bra att dom håller så bra koll på min kropp som dom gör :) 
Så nu hoppas jag att det inte är några förändringar. Jag vet ju redan att jag har mycket ärrvävnad på levern som inte kommer bli mindre. Åderbråcken som jag har i buken hoppas jag också är oförändrade. Vet att jag har ett större som går från levern och i stort sett över hela magen. Förbi naveln och ner på vänster sida. 

Det känns ganska overkligt faktiskt. Ibland fattar jag inte att jag är sjuk. Att det finns sjukdomar som drabbar vissa människor. Varför just jag blev drabbad skulle jag vilja veta, men jag kommer nog aldrig få veta. Chansen att mina levervärden skulle bli bra och stanna så är väldigt liten. Jag vet att jag har en svårare form och denna autoimmuna sjukdom. En inflammation i levern som kommer sitta i till den dagen jag byter lever. Jag känner mig mer och mer taggad på att byta lever. Det måste jag. Om jag inte tror på det så kommer det aldrig funka. Och det måste funka! Jag har en underbar dotter som jag vill leva för och jag vill uppleva allt i hennes uppväxt. Jag har en fantastisk karl som jag hoppas ska bli min man nån gång i framtiden. Och hela min familj, släkt och vänner!! 
Såklart att jag helt skulle vilja slippa, ingen tvekan. Men vi vet redan att det kommer ske, men när vet ingen. 

Jag har suttit och pysslat lite med lillans fotoalbum. Än så länge är det mest text. Jag har inte beställt några bilder ännu. Är jag kanske slö? Nä jag har inte så mycket tid. Vet på ett ungefär vilka bilder jag ska framkalla med, men jag saknar fortfarande antal. Tänkte beställa 100st då jag lix håller på. Först och främst till fotoalbumet, sen kanske jag ska sätta upp lite bilder i lägenheten. 


Gammal bild på mig och J

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback