Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Kallelse

I morse var jag fruktansvärt trött. Trodde verkligen att detta skulle bli en dålig dag. Jag klev upp och åt frukost efter att lillan fått i sig lite gröt, och sen lekte vi en stund innan L blev trött igen. Så vi la oss i sängen och gosade lite. Jag var jättetrött så jag hoppades verkligen på att få sova en stund. Och det fick jag, hela 1,5h :O Kan lova att det var jobbigt att kliva upp sen, men när jag väl var uppe blev jag piggare. Har ändå inte riktigt orkat stökat nånting här hemma, minuspoäng till mig . 
Har kikat runt lite på internet på alternativa öppna förskolor. Det brukar vara så fullt på Ålidhem. Hittade faktiskt en öppen förskola för unga föräldrar. Men det är på umedalen. Vi kanske åker dit nån gång, får se :) Då får jag ju garanterat träffa nån yngre och som sitter lite i ens egen sits :) Lite kul!! 

Lillan kan i stort sett sitta själv nu, eller jag brukar inte stödja henne längre. Nån gång kan hon tippa och hon tar inte riktigt emot sig då hon ska lägga sig, men det kommer. Så man måste ändå alltid vara beredd, vill inte att hon ska slå huvudet.

Har fått en kallelse till min läkare med posten idag. Känns både bra och dåligt. Vill ju dit för jag har massa frågor, men samtidigt är det jobbigt att fara dit för jag vill inte ha några dåliga besked. Så jag hoppas på bra!!

Vi måste fara och handla innan middan idag. Vi tänkte göra hemmagjord pizza, men saknar lite ost. Har lite grann men det räcker nog inte.  Blev lite misstajming bara att lillan sover nu. Försökte få henne att somna innan hon åt middag, men det gick inte. Jag är rätt tjurig när det gäller sömnen. Och jag tror faktiskt det har varit bra, för nu förtiden somnar hon bäst ensam. Ifall hon ser en så skriker hon ofta och vill upp, men går man därifrån brukar hon lugna ner sig och somna. :)

<3
//Hanna


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback