Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Läkarbesök

Klockan ringde 6.30 i morse. Det blev en lång dusch och en lugn frukost innan jag for iväg till sjukhuset. Det blev massa prat, jag ställde de frågor jag hade, blodtrycker var bra...
Det blir förmodligen ett ultraljud på levern så småningom för att se hur den mår i dagsläget. 
Graviditeten har förmodligen inte påverkat levern nånting som det verkar heller vilket känns väldigt skönt. Jag ska tacka min dotter som hjälpte mig och min kropp under tiden jag bar henne i magen. Det var hon som gjorde så jag mådde så bra. Hennes lilla, lilla kropp hjälpte min att må bra. :D
Levertransplantation? Ja det kommer bli av, precis som jag tidigare vetat. Förhoppningsvis blir det först om 5-6år som det låter idag, men det är ju nånting som inte går säga i förväg. Ingen kan veta förrän det är dags, eller börjar närma sig. 
Detta gör ju så man börja tänka framåt. Syskon till Lovisa? Jo det tackar vi ju inte nej till, men helst ska det skilja 3 år i alla fall...Så vi får se vad framtiden har att erbjuda. Vi hoppas såklart på att kunna få syskon nån gång, inte nu, men senare. 
Jag känner mig ändå nöjd efter läkarbesöket. Det kan ju vara värre om man säger så. + att jag känner mig allmänt glad och pigg (okej lite trött för jag klev upp så tidigt) idag. 
Sen ska vi ju ut och käka ikväll så det piggar upp mig med :D 
Kommer kännas konstigt att lämna lillskruttan men det ska nog gå bra :) Bara mamman som är lite fjompig, men jag måste väl lära mig. 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback