Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Synda

Jag som skulle sluta med bakning och sånt. Det går inte så bra kan jag lova. Eftersom en tårtbotten misslyckades förra veckan så fryste jag ner den, och idag tog jag upp den och gjorde egna dammsugare. Dom blev inte alls nå snygga och jag hade för lite choklad hemma att doppa dom i, men vad gör det. Det ska inte alltid vara snyggt!! huvudsaken det smakar bra :)
Lillan krälade runt på golvet medans och sen har hon fått äta äpple. Mums :) Hon är ett riktigt matvrak. Jag tror inte det finns nåt som hon inte äter. Man märker att vissa saker är inte alls lika gott som andra, men hon vägrar inget. Och det känns väldigt skönt. 
Nu äter hon oftast 5 mål om dagen. Ibland får hon en flaska om hon vaknar tidigt och inte kan somna om. Annars brukar se ut såhår +- 1 timme ungefär:


8.00 Gröt Äpple-pärongröt och banangröt är 2 favoriter :) 
11.30 Lunch -oftast mammas hemmagjorda
15.00 Mellanmål - ersättning eller frukt brukar det oftast vara
17.00 Middag -Oftast blir det en burk. (Har ju faktiskt varit lite slö och inte gjort 15 sorter till frysen. Har 2 sorter nu och hon kan ju inte variera mellan bara dom)
20.00 Välling Mild havrevälling sen sussar hon sött 11-12 timmar :)

Tänkte snart börja testa ge lite bröd, men jag är lite osäker på den fronten eftersom det mesta innehåller lite salt. Får man ge det eller inte? Samma sak med tex leverpastej. Det innehåller koksalt...

Hoppas lillan har tänder på G nu för jag byter bajsblöja efter bajsblöja. Kan ju vara ett tecken, kanske inte...
Ska försöka fundera ut middag nu :) 
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback