Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

duktig sjukling

Igår var jag så pigg som jag inte har varit på evigheter. Det kändes jättekul!! Jag ock älsklingen fixade en mysig middag och drack vin (jag alkoholfritt) och hade det trevligt. Sen såg vi en film - The Uninvited. Helt okej film, men det var ingen skräckis direkt som det stod att det skulle vara. 

I morse fick vi en rejäl sovmorgon. Eller jag vaknade runt 5 och 7 och hade lätt kunnat kliva upp, men eftersom lillan sov så somnade jag om. 9.15 klev jag upp och kollade till lillan. Hon var typ halvvaken. Däremot har hon blivit väldigt röd om rumpan stackarn. I morse ville hon inte ens gå så vi har smörjt med salvor, och haft potatismjöl och låtit henne springa utan blöja. Hon gick i bara trosor väldigt länge och sen när jag och J höll på att stöka undan lunchen så hör vi henne säga Bläää (som mormor har lärt henne :P) och då tittar vi på henne och ser att hon har kissat. Men det bra var att hon stod still och väntade på att vi skulle lyfta henne till toan. Vi försöker även få henne att kissa på pottan, men utan resultat. Hon gillar att sitta på den, men inget mer haha :) 

Vi har vikt bort en hel del tvätt idag. Det gick rätt fort, och det är ju härligt när det är bortgjort, men usch vad det är tråkigt. 
Dagens stora minus är att lillan fått feber. Hon hade 39 nu när vi la isäng henne :( Får hoppas att det inte blir nåt långvarigt bara. 

Ikväll blir det nog lugna puckar, kanske en film eller nåt. Typ ingen av våra kompisar är hemma, så vi får som en ensamhelg. Ganska mysigt, men samtidigt är det trevligt att umgås med folk på helgen med. 
Det kommer fler helger :) 


En väldigt liten Lovisa, typ mindre än tutten :P 

<3
                      //Hanna

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback