Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Nya ord

Inskolningsdag nummer 2 avklarad. Idag har vi bara varit ute och lekt med barnen. Gården är väldigt stor så det blev en del rundvandring, även om vi varit och lekt där förut. 
Imorgon ska jag lämna henne ca 1,5 timme och det lär nog gå bra. Hon brukar ju inte tycka det är jobbigt och har ju gått på förskola tidigare. Men det kan ju bli annars med nytt ställe, nya barn och ny personal. Vem vet. 

Lillan har börjat prata mycket mer. Eller inte prata mer, men det kommer mer och mer ord. Bya bija (böta blöja) är väl det nyaste :p Hon brukar även komma och säga bya böja om hon har gjort ner sig. Men långt ifrån alla gånger. Bläpple är också ett väldigt nytt ord - Äpple. 

Eftersom regner inte har varit på topp idag så har vi varit inne nu på eftermiddagen. Vi var ju ute och lekte 1,5 timme på förmiddagen. Lillan har varit duktig och lekt själv medan jag har gjort i ordning en ost och skinpaj till middagen. Jag passade även på att göra chokladsnittar när ugnen lix var igång. Resultatet ska vi väl inte diskutera. Dom blev alldeles för hårda :( Men smaken är det inget fel på som tur var. 
När jag hade tagit ut dom ur ugnen och höll på att skära dom ställde sig lillan breve mig och tittade. Och när jag tittare på henne satte hon sig ner. Om hon ska äta någonting när hon inte sitter i sin stol så brukar jag säga åt henne att sätta sig ner på golvet medan hon har mat i munnen. Så det var ju såklart en kakbit hon ville ha. Tror ni hon blev lycklig när hon fick smaka? Behöver jag ens svara :P ? 

Nu ska vi invänta min kärlek så vi kan äta middag, och sen ska vi åka iväg till Nicklas och Mathilda :) 

<3
             //Hanna

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback