Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sjukling

I söndags var lilltjejen kokhet. Kollade tempen och den visade 40,5 :/ 
Sen har det varit feber, feber och åter feber. Den har pendlat rätt mycket men ligger mest på 39,5. 39,7 var det nu ikväll innan det blev sängdax. Har haft lite kläder, hon har druckit mycket, sovit mycket, fått glass...Vad mer kan man göra? Hon är grinig men otrolig pigg för att ha så pass hög feber, och vill inte sitta still. 

Jag hoppas innerligt att hon är feberfri imorgon så hon kan få komma tillbaka till förskolan på fredag. Vi har ju fortfarande en dag kvar på inskolningen. Får se hur det går med den nu när hon varit borta nästan en vecka.

Jag har bakat en snickerskaka som jag har på kylning just nu. Får se hur den blev. Sen blir det nog en film skulle jag tro. Men sängen börjar snart kännas lockande med. Har varit supertrött hela dagen. 
Har även pratat med min läkare denna vecka. Levervärdena är som i mars, inte dom bästa, men inte de sämsta heller. Det säger kanske inte så mycket. Fick minska minilite kortison. Dom säger hela tiden att det inte är så bra att äta mycket kortison länge. Men min kropp klarar sig inte utan kortisonet. Så fort vi sänker under 10mg så blir det sämre levervärden. Äter just nu 12,5mg. 

Jag har blivit lite piggare än vad jag varit, men är inte som jag brukar. Så antingen kommer det fortsätta såhär, eller så är det en längre svacka. Jag brukar oftast må bättre på vintern, så jag hoppas på det :) 




När man är sjuk så ser håret se ut lite som det vill, eller?
Och vad hände med tutten? Inte brukar våran tjej ha det? Men mjo, ibland kommer hon på att vill ha det. Tror hon ser så många andra barn som har det. 

Nu är det peppar, peppar som gäller. Jag vill kunna åka till stugan i helgen.
Det är aldrig kul att se sin lilla älskling vara sjuk. Hoppas jag och J klarar oss.

<3


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback