Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Förbereder

Idag har jag funderat ut vad jag ska fixa för kakor till lillans kalas och har väl i stort sett bestämt mig. Det blir nog inte så många sorter tror jag. Det blir nästan alltid förmycke och lämnas det massa i frysen så är det jag som kommer äta upp allt om jag känner mig själv rätt :P.


Att hon snart blir 1 år är helt ofattbart. Sen fyller ju jag år ca 1 månad efter henne, så det är väl inte dumt att ha lite fika hemma. Frågan är ju: vart ska det få plats???? Jag har fyllt upp frysen till toppen känns det som, och väldigt mycket är lillans mat. Måste nog gå igenom frysarna och stuva om lite så jag får mer plats. 
Har i alla fall gjort syltkakor idag. Men ack så fula dom blev, men goda. Så jag får väl nöja mig med att dom smakar bra. Glutenfritt är inte roligt att baka.
Måste handla ingredienser och lite mat hit hem, problemet är bara att jag fick så fruktansvärt dålig lön denna månad. Jag var ju sjuk en vecka och det var massa röda dagar under december/januari. Kommer nog få mycket mer denna månad, hoppas jag. 
Pengar är väl alltid ett problem och säkert för de flesta. Som tur är, är vi vana att leva snålt och vi lägger hellre pengar på lillan än på oss själva. 

Har nu på kvällen suttit och fixat födelsedagskort till både L oxh W. Tyckte det skulle bli roligare och mer personligt med hemmagjorda än köpta. Det var lite klurigt att få det som jag ville, och jag önskar att jag hade haft mina bokmärken här :p Men Resultaten blev helt okej enligt mig själv. 

Det som jag fortfarande klurar på inför lillans kalas är väl tårtor. Det kommer bli 2 kalas. Ett med Js familj och ett med min. Eftersom vi bor så litet än så är det lättast så eftersom det blir rätt mycket folk om alla kan komma.

Det är ju dessutom inte så hemskt länge kvar tills vi ska flytta heller :D Längtar. Fast jag längtar inte att måste packa ihop och förflytta allt :p 
Nu ska jag inta soffläge. 


<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback