Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Torsdag

Nu har vi äntligen fixat ett köksbord till vårt kommande nya hem. Det blev ett massivt ek 180x90 med 6st stolar med mörkbruna lädersitsar. Påminner om våran soffa i färgen så det kommer bli super! Så vi måste köpa nå underlägg så vi inte skadar bordet, och kanske framförallt så inte Lovisa repar det en massa. 
Vi kommer inte ha det i denna lägenhet nånting, för det känns lite dumt att använda det 1 månad knappt sen packa ihop det igen. För vi måste skruva isär det för att kunna förflytta det. 
Nu är det en expedithylla som jag skulle vilja ha så vi kan skärma av matsalsdelen med vardagsrummet :) Det får bli senare nån gång, samma sak med en ny säng. 

Skulle ringa sköterskorn som svarar för min läkare och såklart får man inte tag i dom då jag väl ringer. Så jag får väl ringa imorn igen.
Måste även till posten (förhoppningsvis) imorn. Har varit dit 2 gånger idag, och jag förstår inte varför jag har fått en Avi för dom verkar inte ens skickat ut paketet. Det är väl inget superviktigt egentligen. Det är från Libero så antingen är det en morgonrock som jag beställt eller så är det 1årspaketet till lillan. 
Vi fick oss i alla fall en härlig kvällspromenad till Ålidhem :)




Storpekarn

Lillan pekar på precis allting och säger dä, dä eller tta. Där/titta. Och det är inte alltid lätt att sätta ord på det hon pekar på eftersom ögonen inte alltid tittar dit hon pekar :P 
Sen är det så otroligt härligt att höra henne säga mamma/pappa :) Ibland blir det rätt och ibland blir det mamamama/papapapa. Och J kallas också för mamma ibland :p sötungen. 

Nu blir det nog en film skulle jag gissa, sen godnatt. 

<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback