Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sovhelg

Denna helg har hittills varit väldigt bra. Jag har fått 2 sovmornar. Hur underbart är inte det!!! Det var till och med älsklings förslag och det tackar jag inte nej till. 
Igår var jag piggare än jag varit på väldigt länge. Jag vilade ingenting under dagen heller. Annars brukar jag måste sova 1-2 gånger per dag. 
Idag är jag också pigg :) Har fått bort all tvätt till och med. Har de senaste två veckorna lagt alla handdukar och underkläder på puffen i sovrummet och inte orkat ta bort det, men nu är det borta. Dessutom håller jag på tvätta lite. Inte för att vi har lite kläder utan bara för att det inte ska bli så himla mycket varje gång. 3 maskiner är tillräckligt mycket ändå :p 

Ikväll har jag inga planer. 
Igår var jag och lillan hos Frida och hälsade på. :) 

Nu kan vi även säga att lillan kan gå, för det kan hon. Det blir bara längre och längre sträckor hela tiden. Igår gick hon genom hela köket och vi kan ju inte säga att hon inte kan gå då. Det var minst 30 steg hon tog. Vårat älskade lilla hjärta. Dessutom går hon nästan alltid och håller ihop sina händer när hon går och det ser jättegulligt ut. 
Lovisa verkar även ta över pappas intresse för musik. Hon tycker det är roligt och svänger på hela kroppen och brukar stå och gunga på benen då hon hör musik, eller sina spelande leksaker :p 
Men en sak hon inte vill lära sig är att klappa händerna :p Jag försöker visa och nån gång har hon vart nära, men aldrig lyckats :P Men det kommer väl så småningom antar jag. 

Hoppas ni inte tar det som att jag skryter om lillan. Vill bara dela med mig av hennes kunskap och utveckling. Och jag är ju dum om jag inte säger att jag är stolt över henne. Hon är ju trots allt född några veckor för tidigt och jag har som trott att hon skulle vara lite segare på att lära sig vissa saker. Men det verkar inte ha påverkat henne som tur är :) 

Nu är det snart mellanmål för lillstumpan, sen sovdax och då ska jag passa på att springa ner i tvättstugan igen medan J är hemma. 


Våra nya förvaringsmöbler i hallen :)
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback