Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Medicin

Vid mitt senaste läkarbesök, för ca två månader sedan så fick jag minska min prednisolondos (kortison). Just kortisonet är den medicin som ändras mest i medicinhögen. I samma veva fick jag även sätta in en ny medicin - Myfenax. Det är en medicin som man egentligen äter efter levertransplantation, men den fungerar tydligen bra på leverinflammation innan med.
Tidigare i veckan så fick jag hem ett brev från min läkare där h*n meddelar att mina levervärden återigen har stigit och mer prednisolondosen måste ändras (igen) Så från 5-10mg varannan dag till 15mg varje dag. Det är ju egentligen inte en jättestor skillnad, men man brukar ändå märka när man höjer sådär. Så jag hoppas jag slipper hungern som brukar följa med. Under de 9 år som jag haft min sjukdom har jag endast varit kortisonfri i 6 månader, så nog är jag van.
Jag har känt under se senaste veckorna att jag är ovanligt seg och trött och förmodligen är detta svaret. Eller jag hoppas det. Jag har ju mina sämre perioder. Så jag hoppas detta blir kortvarigt så jag inte måste vara hemma nånting. Men jag biter ihop och gör mitt yttersta. Är dock totalt slut när jag kommer hem.

Får se vad som händer till helgen. Har varit lite sugen på att åka till stugan, men jag får se hur det blir. I så fall blir det nog bara jag och lillan.
Nåja, nu är snart min rast slut.
<3
                       //Hanna

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback