Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

9 år

Det blev en rätt sömnlös natt för mig inatt. Som alltid då jag är sjuk. Hade tur att J klev upp i morse så jag fick ligga kvar. Även om jag knappt sov, men jag fick ta det lugnt i alla fall. 
Jag tog nässpray innan jag gick och la mig. Det var första gången på 9 år som jag gjorde det. Har inte vågat ta extramediciner sen jag blev leversjuk. Men jag tog av Lovisas bebisspray och det räckte kan jag lova. Det sved ändå lagomt i näsan :P 
Hade lite feber i morse, men jag känner mig ändå lite piggare nu som tur är. 

Igår var det för övrigt 9 år sedan jag blev sjuk. Eller det är det datumet som jag sjäv har satt. Det var då jag fick "influensan" och aldrig återhämtade mig. 
Och för exakt 1 år sedan (igår) så fick vi lämna Barn 4 (neonatalavdelningen) med våran prinsessa. Så den 10 mars är väl på sätt och vis en av de värsta men samtidigt en av de bästa dagarna i mitt liv :) 

Jag har packat ner lite mer saker. Packade om lite och nu är så gott som hela vitrinskåpet tomt. :) 
Jag säger bara usch för denna flytt. Vi kommer som jag förmodligen tidigare nämnt måsta mellanlanda hos Js föräldrar några nätter. Så vi kommer måsta köra dubbelt så många gånger :/ Menmen, med fulla bilar och släp så ska det nog gå fort ändå. I värsta fall får jag vara ledig 1 kväll från jobbet eftersom jag börjar när J slutar. Men det här ska nog lösa sig fint. :) 

Ikväll jobbar J sitt sista pass på Statoil. Inte helt fel faktiskt. Tror han själv tycker det ska bli skönt att få alla helger lediga i framtiden. 
Nu ska jag ta och börja fundera på middag. Sen hoppas jag att lillan är på bra humör ikväll så jag får vila huvudet :) 

<3

//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback