Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

IKEA

I fredags ringde förskolan efter J för att lillan hade kräkts 3 gånger på förskolan. Så det var bara för han att packa ihop och gå hem efter 1,5 timme på jobbet. 
Där ställdes våran IKEA-resa in tänkte vi. 
Men inte var hon magsjuk inte. Full fart, ingen feber, glad och matfrisk som alltid. 
Så vi har varit iväg till IKEA lördag till söndag!! Riktigt kul och mysigt.
Jag och J lämnade lillan hos farmor och farfar innan vi åkte så vi skulle kunna njuta av en egenhelg tillsammans. Det behövdes kan jag lova. Det händer ju inte så ofta att vi skaffar barnvakt och gör nånting bara vi två.  
Så vi har handlat en del på IKEA till lägenheten. Det blev en skrivbordsdel till våran EXPEDIT-hylla. En vit liten EXPEDIT-hylla med 4 fack som Lovisa har i sitt rum. Några mattor, lampor, duschdraperi, rullgardiner, ljuslyktyr/hållare, tyg så vi kan täcka för diskmaskin, kläder, nån leksak m.m. Just nu vet jag knappt själv vad vi har köpt :P


Hur söt var inte den där!! Den ligger i lillans garderob :)

Det har varit väldigt uppskattat att bo på hotell en natt. Få njuta av frukostbuffén!! 
Vi fick även en 50kr check i shoppen så vi köpte ett rosa-blå-vitt hopprep till lillan. Även om det är väldigt tidigt för det så tyckte jag att det var så fint att jag inte kunde stå emot. 

Lillan har fått feber, igen :( Den har mest legat över 39 sen igår, men hon äter som vanligt. Hoppas bara inte hon åker på nånting värre än feber, med tanke på att febern har kommit och gått. 
Det blir J som får vara hemma imorn eftersom jag har min första riktiga dag på jobbet. Så från och med nu är del heltid som gäller och jag hoppas innerligt att jag klarar av det. 
Sen märkte vi en stor skillnad på lillans "prat" bara sedan igår. Det babblas på hela tiden och massa nya bokstäver och formuleringar och tungan används väldigt flitigt nu. :D
Har fått kallelse till läkarbesök om 2 veckor med, så det ska bli skönt att få veta lite mer och kunna ställa de frågor som man har. Även om det många gånger blir liknande frågor. 

J for iväg på bio ikväll, så jag sitter hemma och ugglar. Försöker plocka upp lite grejer och det mesta har kommit på plats. 
Det blir nog en tidig kväll eftersom det blir en tidig morgon imorn. 
Natti natti!

Mammas lilla gosetroll
<3
//Hanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback