Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Läkarbesök

Så har denna dagen kommit och snart passerat. Måndag, läkarbesök. 
Vi satt ovanligt länge och pratade idag. Jag fick se några diagram med olika kurvor för att följa mitt sjukdomsförlopp. Alla dåliga toppar som jag såg, och jag minns direkt tillbaka till då det var. Tiden då jag åt cellgifter var verkligen inte bra... 
Sen hade jag även bra perioder, framförallat 2008/2009 var ett bra år. Typ från då jag träffade J!
Jag fick lite klarheter och det blev både bra och dåliga saker som sades. 
Har haft svårt att fokusera idag. Jag försöker se glad ut med allt vrider sig inom mig. Varför? 

Allt brast när jag komme hem. Lillan kramade om mig och vägrade släppa. Mammas älskling, vad jag älskar dig gumman!! 

En ny gastroskopi kommer måsta göras snart med. Ser inte fram emot det, men de får hellre hålla koll och hinna åtgärda ifall åderbråcken blir värre än att de ska brista och jag ska börja kräkas blod bara sådär hux flux. 
Det var trots allt två år sedan sist. 
Ultraljud på levern kommer också fortsätta göras regelbundet, iaf en gång per år. För att hålla utkik på förändringar och se till att jag inte får cancer. 

Jag fick minska lite kortison, vilken känns rätt bra. Även om jag verkar tåla det rätt bra. Jag är inte direkt uppsvälld. Min läkare tyckte jag såg smal ut och frågade om jag krymp. Jag har däremot svårt att gå upp i vikt verkar det som...Så det är kanske bra att jag äter kortison? 

Första arbetspasset i de nya lokalerna på jobbet idag med. Det kändes skönt att bara köra 15min istället för 45 :O Helnöjd!

<3
Love

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback