Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Sjuk vs Frisk

Är tanken att man aldrig ska få må bra och vara frisk? Är det inte det ena så är det, det andra. Jag blir snart tokig och bryter ihop. 
Lillan är äntligen fri från ögoninflammationen och hon är på förskolan. 
Själv fick jag ont i ena örat på söndagen och det sprängde och pulserade i 5-6 timmar. Sen släppte det onda men hade fortfarande lock. Igår var jag yr och hade problem med balansen, framförallt på förmiddagen. Sen blev jag piggare och tänkte "kanon, jag kan jobba imorn". 
Allt var väl som vanligt förutom att jag fortfarande var lite småyr men inget allvarligt. Vi gick isäng och jag vaknade vid 3 av att det sprängde som tusan i örat. I DET ANDRA ÖRAT! 
Så jag har legat och vridigt och vänt mig sen dess. Försökt somn, varit frusen, har ont i halsen och nu har jag även ont i huvet för jag inte fått sova så mkt. 
Har lite feber och känner mig yr nu igen...och hör ganska luddigt eftersom det är lock för båda öronen, typ som om jag skulle ha öronproppar.
Har fått tid på Vårdcentralen vid 10. Men jag är så ruskigt less på att det Alltid ska vara en massa skit med mig. Räcker det inte som det är. Jag brukar klara mig bra från sjukdomar, men mitt immunförsvar blir bara sämre och sämre. 
Kommer väl inom kort operera ut en visdomstand med. Har fått kallelse inför op där dom ska undersöka och berätta hur det går till. *Vill inte*

Nä nu ska jag försöka vila några minuter innan jag ska iväg. 
*Snälla kropp, låt mig vara, låt mig vara frisk så jag kan jobba och leva normalt*

Nä nu ska jag inte vara så negativ. Det finns alltid dom som har det värre. 

Min kära mor fyller 50 år idag! Stort Grattis, jag ringer senare!

<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback