Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Helvetesvecka

Ja rubriken säger nog mycket. Denna vecka har rent ut sagt varit hemsk tycker jag. 

Hela förra helgen var jag seg och slut, sen på måndagen for jag på jobbet som vanligt. Men vid halv 3 åkte jag hem, det gick bara inte vara kvar. Tisdagen mådde jag skit, mamma och pappa kom in en stund och hjälpte mig sköta lillan och mamma kokade ihop lite käk som hon fryste ner... Själv har lag legat mest hela tiden, inte orkat nåt. Känt mig jättesvag i kroppen, inte orkat vara uppe och gå, mest bara legat, skakis, hög puls, ingen aptit....inte mänsklig med kortare ord.

Igår var väl första dagen jag orkade vara uppe i stort sett hela dagen och idag har jag mått helt skapligt. Är inte helt mig själv ännu, men hoppas att det kommer. Jag vill inte att "framtiden" ska vara här ännu. Har lämnat prover i fredags så får kolla om jag kan få tag på sköterskorna denna vecka och veta hur det är. 

Idag har vi umgåtts med mina föräldrar och lillans kusiner. Vi har varit på tropikhuset i Holmsund. Barnen tyckte det var jättekul och jag tyckte det var spännande med. Som roligt att komma ut och se nånting nytt. Har hållt i en orm för första gången idag :) Sen hade dom lösa apor som hoppade runt. 

Nu ser jag fram emot en lugn kväll och sedan blir det jobb imorgon igen. Så skönt att få göra nånting vettigt igen. 

<3

                            //Hanna

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback