Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Veckoslut

Det har varit en väldigt jobbig och seg helg för mig. Har inte alls mått bra. Söndagen var pest och pina, och idag måndag. Jag for på jobbet och trotsade allt, men efter 5 timmar fick jag ge upp, pallra mig hem och vila. Har haft mycket tankar kring sjukdomen den senaste tiden. Oftast så kommer det upp saker då jag är som tröttast. Jag vill vara pigg. Ibland får jag nästan panik och undrar om jag måste läggas in på sjukhuset. Ibland önskar jag att det skulle hjälpa. Men det finns inget dom kan göra. Jag har ingen sjukdom som går bota.

Har lyckats få i mig lite mat idag iaf. Aptitet sviker mig rätt rejält de dagar jag inte mår bra. Igår tvingade J i mig mat. Jag fick ingen medicin innan jag ätit. Kanske var bra, för jag hade väl inte ätit nåt på hela dagen. 


Det är soffläge med stora bokstäver som gäller ikväll. Funderar nästan på att pallra mig i säng snart med. Även om klockan just passerat 20.00. 
Om vi bortser från hur jag mår just nu så är allt som vanligt hemma. Lillan har kommit en väldans trots just nu och är ofta arg och bestämd. Allt ska vara på hennes vis annars blir det ett väldans liv, vilket också tar lite på mina krafter. Det gäller ju att vara tjurig tillbaka och inte ge med sig för allt. 

Nä sova var det. 

<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback