Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Det var helgen

I fredags efter jobbet blev det en väldigt lugnt kväll. Tanken var först att jag och J skulle dra på fest med Js bror och kompisar. Men med tanke på att jag skulle bli ensam tjej, + nykter så bestämde jag mig till slut att vara hemma. Så jag och lillan for på affärn, köpte lite godis och for sedan hem. Det blev sängen rätt fort för lilltjejen och sedan hade jag min egna lilla myskväll framför tv:n :p Det blev inte så sent, utan jag valde sängen istället för soffan. Jag måste ha sovit ovanligt djupt för jag vaknade först när J stängde av datorn. Jag brukar alltid höra när han kommer hem. 

I går, lördag blev det en tripp på Barnens Hus. Dom hade superrea på barnoveraller och trots att vi var där 45min efter öppning så var det slutsålt med små storlekar. Folk hade tydligen stått och köat sen halv 9, 9 på morgonen. Nåja, vi köpte ett par vintervantar och en förvaringslåda till tågbanan. 
Sen gick vi över till Team Sportia och hittade en superfin lila overall som vi köpte. Kom dock på att jag hade köpt rosa vantar, men men, det får duga. Hennes extraoverall är brun/rosa så det blir bra. 
Det blev sen middag med syster och hennes familj på Droskan. Hon fyllde 30 år :) Grattis Grattis (igen) 
De åkte hem och vi åkte vidare till några kompisar en sväng tills lillan blev övertrött. Hemma så såg vi en skräckis, som i början inte alls var otäck, men som blev värre och värre. Vi ska nog se tvåan ikväll tror jag. 

Idag klev jag upp "tidigt". 8.20 :p Lillan vaknade först 8.30. Jag gjorde mig i ordning och for sedan till sjukhuset på intervjun, vilket gick väldigt bra och jag hoppas att jag var till nytta. 
Sen har vi umgåtts med Frida och Jesper några timmar. Supertrevligt. Frida var så gullig och gav Lovisa en mössa (vit med ugglor på) och ett förkläde som hon kan ha när hon t.ex. målar. :D *Tack*
Här hemma har jag efter alldeles för lång tid ändligen vikt bort kläder sen några veckor tillbaka. Både sådant som är tvättat och sådan som varit nerpackat i väskor som är oanvänt. Har även i min 5:e och 6:e tvätt i tvättmaskinern nu så snart har vi alla kläder rena. Det hade som börjat sina i framförallt lillans garderob på byx och sockfronten. 

Text, text och åter text. Förlåt. 
Detta har i alla fall varit min helg och jag har varit väldigt pigg faktiskt. De dagar jag verkligen mår bra försöker jag göra så mycket som möjligt för att få saker bortgjorda när jag väl orkar. J ska inte behöva slita med allt och sen tvätten är väl något som jag inte låter honom göra haha. 

Jobbar tidigt veckan som kommer. Känns som bra. Kommer vara hemma runt 17.10. 

<3


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback