Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Kallelse

Har idag fått veta att lillans urinvägsinfektion gått över, vilket känns otroligt skönt faktiskt. 

Själv har jag fått en kallelse till lassarettet för ett nytt ultraljud på buken och levern. Det blir först i slutet av oktober, en fredag direkt på morgonen. Så det känns ju som bra att få det bortgjort första tiden på morgonen. Får inte äta någonting innan, sen blir det ju bättre med jobbet. Att slippa gå ifrån mitt under dagen. 
Hade inte väntat mig en sådan kallelse, men det känns skönt att dom vill hålla koll på mig och min kropp så ingenting oväntat händer hux flux. Jag har mer väntat på att få en kallelse för en ny gastroskopi för att se om mina åderbråck i matstrupen blivit värre. Jag vill helst slippa börja hosta/kräkas blod, men är medveten om att det händer ifall åderbråcken spricker. Sist jag kollade var det bara början till åderbråck, så inga åtgärder gjordes. Men nu har det gått 2 år sedan sist. 

Imorgon är det personalmöte på jobbet. Får se vad som sägs då. Har inte varit med på något personalmöte ännu, är ju rätt ny. 
Åker hem till päronen och sover efteråt. Känns inte värt att återvända till stan för att sova och sen tillbaka. 

<3


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback