Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Duktig tjej

Jag måste bara få "skryta" lita. Jag brukar i vanliga fall (vad jag vet) inte göra det, men just nu så känner jag att jag bara måste.
Våran lilla underbara snart tvååriga dotter är inne i värsta jobbiga trotsfasen. Hon ska absolut göra på sitt eget sätt, inget annat duger. Så det är väldigt mycket skrik och grin hemma just nu. MEN, detta gör också att hon lär sig väldigt mycket nytt just nu. För vi är väldigt "hårda" och låter henne inte bestämma och då som hon vill, för det skulle bara förvärra allt.
För det första så imponerar hon med sina sångtexter. Hon sjunger massa sånger och är faktiskt riktigt duktig. Just nu är "När trollmor har lagt de 11 små trollen" en favorit. Hon kan räkna till 15 (nästan felfritt), hon har börjat klä på sig själv, sockar, byxor, overallen, mössan och skorna. Tröja och vantar är fortfarande lite svårt och sockarna kan bli tokiga och upp-och-ner ibland. Hon brukar även hjälpa till att ta på sig blöjan (om det är byxblöja).
Dessutom kommer det massa nya ord hela tiden. Hon säger ofta efter oss och ska härmas. Vi har även börjat träna på alla namn i familjen/släkten och det blir lite tokigt ibland men hon är jätteduktig :)
Igår var hon jätteivrig och vi satt säkert i 45min och bara tränade på massa ord och namn. Vi fick oss några goda skratt för ibland blir det som sagt lite tokigt.

Nåja, jag skulle kunna skriva en hel bok om lillan. Och jag gillar egentligen inte att skryta, men ibland så måste man få säga några goda rader :)

<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback