Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Torsdag

Jag har känt mig risig hela denna veckan. Varit seg, känt att det har börjat irritera i halsen och allmänt sliten. Känner mig febrig och fryser men tror inte jag har feber. Däremot börjar min röst krångla för mig. Den hoppas och far som den vill känns det som. Det jobbiga är att jag behöver min röst för jag pratar hela dagarna i jobbet. Nåja. Jag får se hur det utvecklas helt enkelt. Det blir nog att mysa ner sig i soffan under en varm filt ikväll iaf. Igår var vi på vårdcentralen med lillan. Hon gatt lämna blodprov och dom stack henne i armvecket. Tur att jag själv är van att bli stucken, många föräldrar klarar inte av att vara med när deras barn blir stuckna. Lillan ville inte och var rätt ledsen och vi fick lirka en stund innan hon gav med sig. Sen fick hon en tejpbit på armen som sköterskan målade en glad gubbe på. Sen har hon sagt "jättedutti" hela gårdagen och morgonen idag. Ja hon var ju faktiskt jätteduktig och förhoppningsvis förstår hon att det inte är något att protestera mot. Man får ju faktiskt en leksak när man är klar. Sen har ju hon följt mig så många gånger till sjukhuset för att lämna prover. Jag gör ju det en gång var 4:e vecka och har gjort det i typ 10 års tid snart. Nåja. Nu väntar vi bara på provsvar, så får vi se om det blir någon tunntarmsbiopsi för lilltjejen eller inte. På sätt och vis hoppas jag att hon är gluten. För då får vi svar på varför hon har mått så dåligt som hon har gjort. Men ändå vore det väldigt tråkigt för henne, och det känns mindre kul om hon skulle behöva göra en tunntarmsbiopsi. Jag vet ju själv hur obehagligt det är att göra gastroskopi. Och själv så väntar jag på att få en sådan kallelse. Det har gått över två år sedan sist, och de har sagt att jag bör göra det en gång per år för att se hur mina åderbråck i matstrupen ser ut och mår. Ännu en gång så ber jag om ursäkt för mina grötiga och fula inlägg. J jobbar för fullt med min blogg... (eller inte för fullt, men då han har möjlighet och inte själv sitter och jobbar) <3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback